Mindfulness in tijden van crisis 

Iedereen wordt momenteel geraakt door de corona crisis. 

Mindfulness kan helpend zijn.

Misschien ben jij het liefste op zoek naar rust van binnen. 

Maar mindfulness geeft vooral de kans om je op een andere manier te verhouden tot alles wat het met je doet. 

Dat doen we door ons open te stellen voor dat wat er is. 

 

We voelen in ons lijf wat er aanwezig is en geven het ruimte. 

Het ruimte geven aan wat er toch al is, geeft uiteindelijk meer kans op de rust die je verlangt.

 

Natuurlijk kan mindfulness je ook de andere kant geven: 

Aandachtig zijn van de momenten dat je kunt genieten, van de zon, van elkaar, van rust....

Dankbaar zijn voor wat er wel is, een dak boven je hoofd, voldoende eten en drinken, gezondheid,.....

Een meditatie doen waarin je een stukje rust kunt ervaren. 

Yoga of gewoon wat simpele oefeningen met aandacht doen om je lijf in beweging te houden, spanning los te laten. 

Of een tijd van bezinning, een moment van letterlijk stilstaan bij welke koers je eigenlijk wilt varen. 

 

Maar uiteindelijk is het ook een periode die veel impact heeft, die iedereen raakt en die je af en toe kan overdonderen. 

Er kunnen emoties zijn als angst, ongeduld, verdriet, boosheid.

Mag dit er ook zijn? Kunnen we ruimte maken voor wat er is. 

Met iedereen zijn eigen verhaal. 

 

Het onder ogen komen, te zeggen, laat mij het maar voelen, het is ok, laat mij het maar voelen. Wat je ruimte geeft, krijgt meer lucht. 

 

Ook geeft het meer helderheid wat er aanwezig is en van daaruit wijsheid over hoe je hier mee om kan gaan. 

Pas als we echt kunnen zien wat er is, kunnen we ernaar handelen. 
Misschien is ruimte geven wel genoeg. Misschien heeft het meer nodig. 

Wat heb je nu nodig? 

Contact, rust, ruimte, beweging, compassie, vriendelijkheid....? 


Als je kunt herkennen wat je echt nodig hebt, is de volgende stap om dit te creëren. Met de mogelijkheden die je nu tot je beschikking hebt. 

En dit hoeft niet groot te zijn. Zoek het juist in de hele kleine dingen. 

 

Wees niet streng voor jezelf. De situatie is nu al heftig genoeg. 

Zonder dat jij van alles van jezelf verwacht en perfect moet doen. 

Wees vriendelijk en mild. Voor jezelf en voor de mensen om je heen. 

Ook zij gaan nu mogelijk door een moeilijke tijd. 

Hoe mindfulness kan helpen in deze tijd 

Meditaties

Voelen in het lichaam, ruimte geven aan dat wat er is; 

20 min 

Korte meditatie om te landen in het nu en deze met een glimlach te ontvangen; 13 min

Voor zachtheid en ruimte; 24 min 

Mindfulness training

Heb jij het gevoel dat je het altijd druk hebt? Dat je geleefd wordt? Of ervaar je dat je veel piekert, soms te snel uit je slof springt of emotioneel wordt.

Wil jij graag meer balans ervaren in je leven? Minder piekeren, je rustiger voelen en meer genieten van je leven. 

Doe dan mee met de mindfulness training van Mindful Leven. Met mindfulness leer je in 8 weken hoe je meer rust en balans in je leven brengt. 

Tijdens de mindfulness training krijg je duidelijke handvatten die je makkelijk en gelijk in kunt zetten in je dagelijks leven. 

Ook krijg je door mindfulness inzicht in jouw gedrag en denkpatronen en handvatten om hier anders mee om te gaan. 

 

IK MELD ME AAN

Eerst meer lezen?

Wat is mindfulness?

Praktische info over de mindfulness training

Data en prijzen

 
 

Maak kennis met mindfulness

Heb je al veel van mindfulness gehoord? 

Heb je wel eens bedacht, misschien is dat wat voor mij.

Maar weet je het niet zeker? 

Dan is deze vrijblijvende kennismaking met mindfulness een uitgelezen kans! Gratis als je besluit mee te doen met de training! 

Deze ochtend hoor je meer over mindfulness, maar ga je het natuurlijk ook ervaren. Je krijgt gelijk handvatten mee naar huis die je in kan zetten in het dagelijks leven. 

Voor maar 10 euro doe je mee om te horen en te ervaren wat mindfulness is en wat het voor jou kan betekenen. 

Besluit je om met een training mee te doen, dan wordt dit bedrag in mindering gebracht. 

IK MELD ME AAN

Mindful coaching

Als je merkt dat je alleen nog maar alle ballen in de lucht aan het houden bent, maar daar steeds vermoeider van wordt. Als je je gestrest voelt, maar niet weet hoe je dit kunt veranderen.

 

Misschien heb je een drukke baan, ben je verantwoordelijk voor de zorg van je kinderen of ben je mantelzorger. En heb je het gevoel dat het je allemaal te veel wordt.

Je bent zeker niet de enige! 

 

Bij mindful coaching gaan we kijken wat jij nodig hebt om weer balans in jouw leven te krijgen.  

Je krijgt een individueel traject waarin je mindfulness leert afgestemd op jouw situatie.  

Bij individuele coaching is het ook mogelijk om specifieke trainingen te volgen; zoals 'mindful ouders' of 'mindul zwanger en bevallen'. Dit kan alleen of samen met een partner. Op locatie of bij je thuis.

IK MELD ME AAN

Eerst meer lezen? 

Wat is mindfulness?

Praktische info over coaching van Mindful Leven

 

Re-mindfulness

Ken je dat, je hebt je voorgenomen om die oefeningen van de mindfulness te blijven doen, want het deed je veel goed. Maar ondertussen merk je dat het lastig blijft om plek te maken in je leven om mindfulness toe te passen.  

Ervaring is niet verplicht, dus het is ook een leuke manier om kennis te maken met mindfulness!

Kom samen met Diane op woensdagochtend van 9u-9.45u een klein uurtje mindfulness oefeningen/meditaties doen. Een re-minder om met aandacht in het hier en nu te zijn, een re-minder om wat rust in te bouwen in je dag. 

Een heerlijke start van je dag. Een rustmomentje voor jou alleen. Gun jezelf dat momentje en kom meedoen! 

IK MELD ME AAN

Praktische info over re-mindfulness

 

Burn-out programma

Mindful2Work is een nieuw veelbelovend programma met actief bewegen in de buitenlucht,
yoga en mindfulness om werkgerelateerde stressklachten te bestrijden. Drie aspecten die bewezen effectief zijn bij burn-out klachten!

Speciaal ontworpen mindfulness programma voor herstel of preventie van burn-out.

Deze training wordt momenteel individueel aangeboden. 

Diane is opgeleid door ontwikkelaar Anne Formsma om deze training nu ook in Breda aan te bieden! 

IK MELD ME AAN

 

Eerst meer lezen?

Mindfulness en burn-out

Praktische info over de Mindful2Work training 

Natuurbeleving in stilte (mindful wandelen)

Als je gaat wandelen in stilte, gaat er een wereld voor je open. Je ziet, hoort en ruikt dingen die je niet eerder waren opgevallen. Je stelt je open voor de wereld en komt daarbij helemaal tot jezelf. 

Dus wil jij ook een ochtendje rust, stilte, genieten en tot jezelf komen? Doe dan mee met de stiltewandeling.

Diane neemt je mee in de prachtige omgeving van Wolfslaar. 

Naderhand is er gelegenheid om gezellig na te praten en te genieten van een kopje koffie of thee bij Tuinhuis Charlotte. 

Ik werk hierbij met een vrijwillige bijdrage.

We verzamelen vooraan bij het hek van boerderij Wolfslaar, Wolfslaardreef 95 Breda.  

IK MELD ME AAN 

 
Mindfulness training

Wil jij graag meer balans ervaren in je leven? Minder piekeren, je rustiger voelen en meer genieten van je leven. 

Mindful Coaching 

Individueel traject, ook mindful ouders, mindful zwanger of afgestemd op jouw behoeften. 

Alleen of met partner. 

Op locatie of thuis

Re-mindfulness

Een re-minder om met aandacht in het hier-en-nu te zijn. Een rustmomentje voor jezelf op woensdagochtend. 

Ervaring is niet verplicht.

Natuurbeleving in stilte 

Rust, genieten en tot jezelf komen. Dat is wat een wandeling in stilte met je doet. 

Kennismaking mindfulness

Interesse in mindfulness, maar weet je niet zeker of het wat voor jou is? 

Kom nu dan eerst vrijblijvend kennis maken met mindfulness!

​© 2020 by Mindful Leven