Burn-out en mindfulness

Heb je wel eens het gevoel dat je teveel ballen hoog moet houden? Dat het werk je boven het hoofd groeit? Heb je wel eens last van een verminderde concentratie, angstige of sombere gevoelens, vergeetachtigheid, weinig motivatie en energie, je niet fit voelen, pijn in je nek, schouders of (onder)rug, slapeloosheid of piekeren?

 

Of misschien ben je al te lang doorgegaan en ben je in een burn-out terecht gekomen. Je voelt je uitgeput en opgebrand. Alles is te veel en daardoor is er irritatie. Vaak gaat dit gepaard met schuldgevoelens richting het werk, richting het gezin of de partner. Ook gevoelens van falen komt veel voor.

Tijdens de mindfulness training van Mindful Leven Breda krijg je inzicht in jouw automatische patronen, leer je hoe je goed voor jezelf kan zorgen, hoe je meer bewuste keuzes maakt, grenzen stelt en meer rust kan ervaren in het dagelijks leven. 

De mindfulness training van Mindful Leven Breda helpt je om de moeilijke tijd van de burn-out door te komen, maar ook om te voorkomen dat het je weer overkomt. 

Daarnaast helpt de mindfulness training ook preventief om niet in een burn-out terecht te komen. 

 

Mindful2Work training

Naast de 8 weekse Mindfulness training, biedt Mindful Leven Breda ook een nieuw programma aan speciaal geschreven voor mensen met een burn-out of ter preventie daarvan. 

Het programma heet Mindful2Work en is een nieuwe training die actief bewegen in de buitenlucht, yoga en mind­fulness combineert om stress te verminderen en welzijn te vergroten. Drie aspecten die bewezen effectief zijn als het gaat om het verbetering van burn out klachten. 

Diane biedt de  Mindful 2 Work training momenteel individueel aan. 

Bewust actief bewegen

Tijdens de wekelijkse bijeenkomsten vindt een combinatie van (snel)wandelen, licht joggen en lichte oefeningen in de buitenlucht plaats (aangepast naar wat voor u mogelijk is). 

Yoga

De yogahoudingen zijn gefocust op de belangrijkste lichaamsdelen die met stressklachten in verband worden gebracht zoals de (onder)rug, schouders, nek en armen. Het betreft een vast aantal lichte oefeningen die zowel tijdens de bijeenkomsten als thuis beoefend worden.

Mindfulness

Mindfulness laat je kennis maken met een serie eenvoudige, maar krachtige oefeningen, die geïntegreerd kunnen worden in uw dagelijks leven. Interactiepatronen van angst, stress, somberheid en uitputting kunnen hiermee doorbroken worden. 

Trainer van Mindful Leven Breda Diane is opgeleid door ontwikkelaar Anne Formsma tot Mindful2Work trainer.

De Mindful2Work training van Mindful Leven Breda bestaat uit 6 bijeenkomsten van 2 uur en één terugkombijeenkomst. 

Wetenschappelijk onderzoek van de Universiteit van Amsterdam naar de effecten van de Mindful2Work-training laat zien dat deelnemers na de training veel minder stress, angst en depressieve klachten hebben.

 

Ook ervaren ze door de Mindful2Work training een grote afname in lichamelijke en vermoeidheidsklachten en een grote toename in positieve gevoelens, concentratie, motivatie en activatieniveau.

 

En het risico op volledige uitval van werk daalt van 90% voor de training naar 18% een paar maanden na de training. Opvallend hierbij is dat deze effecten niet alleen direct na de Mindful2Work training aanwezig zijn maar ook nog 2 tot 6 maanden na de training aanwezig blijven.

 

Individuele coaching

Als je liever individueel een mindfulness traject wilt volgen van Mindful Leven Breda, bijvoorbeeld omdat je al eerder een mindfulness training hebt gevolgd, maar het weer even op wilt halen. Omdat je op dit moment liever niet in een groep gaat. Of omdat je graag dieper ingaat op waar jij mee zit, dan ben je welkom om een individuele mindful coaching van Mindful Leven Breda aan te vragen. 

 

Heb je interesse in het Mindful2Work programma, de 8-weekse mindfulness training of individuele mindful coaching van Mindful Leven Breda, neem dan nu contact op

Meer info over mindfulness

Praktische info over de trainingen/coaching

​© 2019 by Mindful Leven